Ke Mana Hala Tujuku Lepas SPM ??


♥ ♥ ♥ BISMILLAH ♥ ♥ ♥





Bila kita dah dapat result mesti orang akan tanya " Eh, kau dapat berapa hah? "
Memang tak dinafikan kita tak boleh nak lari dari soalan tu. Bagi yang result OK tu boleh je dia jawab tanpa malu². Tapi yang result KO/tidak seberapa ni mesti lemah kalau tanya bab tu. Nak buat macam mana, soalan tu lebih killer dari soalan SPM. Hahaha. Aku tergolong dalam tu lah. Result yang menyedihkan umi dan abahku. Ok! stop sampai sini saja.

Lepas berlalu dengan kes result ni, orang akan tanya kita " Kau nak sambung study kat mana? ". Haha.. Yang tu je jawapan aku. " Ntah lah aku nak sambung kat mana ". Orang lain duk kemas kini UPU, aku pulak duk goyang kaki and tambah lemak kat rumah. Macam dah orang tiada masa depan. HikHik.. Teruk an? Haha.. Tapi tu bukan bermakna aku tak isi. Lepas pada tu barulah aku isi. 

Aku sebenarnya minat bahagian kedoktoran. Apa saja pasal bidang doktor, semua aku minat. TAMAKNYA!! Haha. Tak de laa. Aku kalau boleh memang minat bidang tu tapi abah aku macam nak bagi, tak nak bagi je.
Abah aku suruh ambil kos agama. Aku tak kisah sangat bidang apa-apa pun, tapi aku takut tak boleh go on je.

Aku buat keputusan dengan istikarah. Tapi tidak semestinya petunjuk tu dalam bentuk mimpi. Sekurang-kurangnya kita minta petunjuk dan barakah dari Allah. Kita tak buat keputusan terburu-buru. Apa pun keputusan kita buat lepas ni, InShaAllah akan diiringi petunjuk dari Allah dan keberkatan dari-Nya. And lepas tu kita akan yakin dengan pilihan kita, tanpa kisah apa yang berlaku lepas ni. Kita kena yakin dengan pimpinan Allah.


Hah! Yang tu lah keputusan aku lepas istikarah. Terdetik kat hati aku, yang tu lah aku nak pilih. Aku harap dipermudahkan urusan oleh Allah. Segala urusanku, aku tawakal kepada Yang Maha Esa.
Semoga apa yang aku putuskan adalah petunjuk dari istikarah ku.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan